بره موم یکی از بهترین مکمل های غذایی

بره موم یک مکمل غذایی طبیعی است اگرچه باید مصرف منظم و مداوم آن در برنامه غذایی قرار گیرد تا اثرات خود را نشان دهد، اما در عوض ضرری برای بدن انسان ندارد


مکمل های غذایی یکی از مهمترین نیازهای درمان و همچنین رشد مناسب افراد در دنیای امروز هستند. تقریبا پای ثابت تمامی رژیم های غذایی و همچنین یکی از مهمترین نیازهای افرادی که برای ورزش حرفه ای به باشگاه ها می روند، همین مکمل های غذایی است. این مکمل ها می توانند طبیعی یا شیمیایی باشند. به همین علت است که به طور کلی خوب یا به طور کلی بد خواندن نوعی از مکمل، کار درستی نیست.
مکمل های شیمیایی متاسفانه در سال های اخیر رواج زیادی پیدا کرده اند. به ویژه افرادی که به هر دلیلی وارد رژیم های غذایی سخت برای لاغری می شوند، مجبورند برای تامین مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز خود از این مکمل ها استفاده کنند. ورزشکاران نیز برای افزایش انرژی به مکمل های شیمیایی رو می آورند. در کنار تمامی این موارد، بسیاری از پزشکان برای کاهش عوارض داروهای دیگر شیمیایی، مجبور هستند مکمل های غذایی شیمیایی تجویز کنند تا بتوانند عوارض داروهای دیگر را خنثی نمایند. این در حالی است که مکمل های شیمیایی خود عامل بسیاری از بیماری ها ارجمله سرطان هستند.
در مقابل، مکمل های گیاهی قرار دارند که به صورت طبیعی می توانند به روند تامین مواد معدنی، ویتامین ها و املاح مورد نیاز بدن کمک کنند. البته مکمل های طبیعی عموما مدت زمان زیادی نیاز دارند تا اثرات خود را بر روی بدن فرد بگذارند. به همین علت است که بسیاری از افراد با وجود بدون ضرر بودن این مکمل ها، سراغی از آنها نمی گیرند. یکی از بهترین مکمل های غذایی به ویژه برای لاغری، افزایش سطح انرژی و تامین مواد مورد نیاز بدن، بره موم است.

بره موم؛ یک مکمل غذایی تمام عیار
بره موم به عنوان یک ماده طبیعی تولید شده توسط زنبور عسل می تواند کمک بزرگی برای تامین مواد مورد نیاز بدن انسان باشد. چرا؟ برای پاسخ به این سوال باید نگاهی به ترکیبات درونی بره موم بیاندازید. بره موم سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و املاحی است که هر کدام از آنها می توانند به تکمیل مواد غذایی مورد نیاز بدن شما کمک کنند.
یک تفاوت مثبت و یک تفاوت منفی بین بره موم با مکمل های غذایی شیمیایی وجود دارد. این شما هستید که باید بررسی کنید با توجه به ویژگی های این دو دسته مکمل غذایی یعنی بره موم و مکمل ها شیمیایی، کدام را انتخاب می کنید.
تفاوت مثبت بره موم با مواد شیمیایی مکمل این است که مواد معدنی و ویتامین های مختلف موجود در بره موم، کاملا طبیعی هستند. در نتیجه هچ گونه ضرر و زیانی برای بدن انسان به همراه ندارند. این در حالی است که اکثر یا تمامی مواد معدنی موجود در مکمل های شیمیایی کاملا مصنوعی هستند. در نتیجه می توان متوجه شد که تا چه اندازه می توانند ان مواد برا بدن انسان مضر و مشکل ساز باشند.
بره موم اما یک وجه تمایز نسبتا منفی نیز با مکمل های شیمیایی دارد. بره موم دربازده است. شما باید دوره مشخصی از بره موم را مصرف کنید تا بتوانید به مرور زمان اثرات این ماده را بر روی بدن خود حس کنید. این در حالی است که استفاده از مکمل های شیمیایی اثرات تقریبا آنی دارند و چند ساعت پس از مصرف تغییراتی را در بدن خود حس خواهید کرد.
یکی از دلایلی که باعث شده تمایل به مصرف مکمل های گیاهی مثل بره موم کم شود، همین اثر گذاری سریع مکمل های شیمیایی است. در گذشته که کسی تجربه اثرگذاری این داروهای مضر را نداشت، به اثرگذاری بلندمدت داروها سازگاری بیشتری وجود داشت. متاسفانه این مکمل های شیمایی باعث شدند تا دیدگاه افراد نسبت به درمان یا تامین مواد مورد نیاز بدن تغییر کند.
با تمام این اوصاف، این شما هستید که باید تصمیم بگیرید از چه نوع مکمل غذایی برای لاغری، تامین انرژی یا برطرف کردن کمبودهای موجود در بدن خود استفاده می کنید. می خواهید زود اثر ببینید ولی میزان بسیار زیادی مواد مضر را به بدن خود وارد کنید یا نه حاضرید صبور باشید، مصرف مداوم داشته باشید اما در عوض به صورت طبیعی و بدون عوارض مواد مورد نیاز بدن خود را تامین نمایید.

چطور از بره موم به عنوان یک مکمل غذایی استفاده کنیم؟
روش استفاده از بره موم به عنوان مکمل غذایی شاید تا همین چند سال پیش کمی سخت بود؛ اما امروزه به لطف تولید کپسول بره موم بسیار ساده تر، مورد پسندتر و در دسترس تر است. شما می توانید از برندهای معتبر کپسول بره موم را تهیه کرده و به صورت روزانه یا هر 12 ساعت ک بار آن را با شربت عسل طبیعی میل کنید. در این صورت تمامی مواد مورد نیاز بدنتان را تامین خواهید کرد.
البته اگر با طعم بره موم مشکلی نداشته باشید، عسل بره موم نیز گزینه خوبی برای مصرف به عنوان مکمل غذایی است. هم عسل و هم بره موم مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن شما را تامین کرده و دیگر نیازی به هیچ مواد شیمیایی برای جبران کمبود این مواد طبیعی در بدن خود ندارید. به ویژه اگر قصد لاغری دارید، عسل بره موم گزینه فوق العاده مناسبی برای شماست.
پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه بره موم خام را به عنوان مکمل غذایی مصرف نکنید. مشاهدات و مطالعات دانشمندان نشان می دهد که مصرف خوراکی بره موم خام نمی تواند مواد معدنی موجود در آن را به بدن شما وارد کند. علت نیز این است که معده توانایی هضم آن را نداشته و در نتیجه خاصیت زیادی به بدن تزریق نخواهد شد.

بره موم یک مکمل غذایی طبیعی است اگرچه باید مصرف منظم و مداوم آن در برنامه غذایی قرار گیرد تا اثرات خود را نشان دهد، اما در عوض ضرری برای بدن انسان ندارد. بهتر است به جای مصرف مکمل های شیمیایی که بسیار مضر بوده و می توانند به بدن شما آسیب وارد کنند، از مکمل های طبیعی مثل بره موم استفاده کنید.